Uitnodiging ALV 27 maart 2013
Het bestuur van de vereniging Sprint nodigt u uit tot het bijwonen van de Algemene ledenvergadering op woensdag 27 maart.
Aanvang: 20.00 uur. Locatie: verenigingsgebouw
AGENDA
- Opening
- Ingekomen stukken en mededelingen
- Notulen ALV 28 maart 2012.
Deze notulen zijn hier te downloaden vanaf onze website. - Kort verslag over de definitieve realisatie van onze nieuwe accommodatie door de Stichting Atletiekaccommodatie Breda
- Het financiële verslag over 2012.
Het verslag is vanaf 11 maart te downloaden vanaf onze website. Tijdens de vergadering zal door onze penningmeester een toelichting gegeven worden op de meest opmerkelijke financiële ontwikkelingen in het afgelopen jaar. - Verslag kascommissie over haar bevindingen en aanbevelingen met betrekking tot het financiële verslag.
- Verkiezingen nieuwe kascommissie
Tijdens de vergadering zal U een voorstel worden gedaan over de personen die bereid zijn gevonden in deze commissie plaats te nemen. - Bestuursverkiezingen.
Regulier aftredend is dit jaar, na een zittingsperiode van 3 jaar, het bestuurslid Algemene Zaken Leon Mahieu. Hij ziet af van een herbenoeming. Daarnaast hebben ook Harry van Raak, voorzitter en Jan Blom, vicevoorzitter en voorzitter Facilitaire Zaken besloten hun bestuurslidmaatschap te beëindigen. Het tijdsbeslag, voortvloeiend uit het geringe aantal bestuursleden en de druk, gemoeid met het soms weerbarstige veranderingsproces, zijn de voornaamste redenen voor dit vertrek.
Wij vragen U in te stemmen met benoeming van de volgende bestuursleden:
Johan de Koning sr
Peter van Eekelen
Paul Alberts
Richard van de Pol.
Daarmee ziet het verenigingsbestuur voor de komende tijd er als volgt uit:
Voorzitter: vacature
Vicevoorzitter, voorzitter Facilitaire Zaken: vacature
Penningmeester: Astrid Nous, zittend lid.
Bestuurslid Algemene Zaken, verenigingsbureau, secretaris: vacature.
Bestuurslid Communicatie: vacature
Bestuurslid Accommodatie: Johan de Koning sr
Bestuurslid: Paul Alberts
Bestuurslid: Peter van Eekelen
Bestuurslid: Richard van de Pol
Deze voordracht van het bestuur is, conform onze statuten, bindend. Tegenkandidaten kunnen tot vijf dagen voor de vergadering worden gesteld door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de secretaris welke ondertekend dient te zijn door tenminste tien stemgerechtigde leden.
Inzake de vacatures is geen voordracht gemaakt. De vergadering is hier vrij in haar keuzes. - Het strategisch beleidsplan 2013-2016
Het afgelopen jaar is verenigingsbreed gewerkt aan het tot stand komen van dit plan. Tijdens de vergadering zullen de meest opvallende elementen uit dit plan worden toegelicht. Het bestuur stelt de vergadering voor de komende tijd de realiseerbaarheid van dit plan opnieuw te toetsen en later in dit jaar haar bevindingen aan de vergadering voor te leggen. Het beleidsplan is te downloaden vanaf onze website. - Begroting 2013.
De begroting is vanaf 10 maart te downloaden vanaf onze website. Tijdens de vergadering zal onze penningmeester, Astrid Nous, een toelichting geven op de belangrijkste onderwerpen in deze begroting.
Op voorstel van de afdeling Aangepast Sporten stellen wij U daarnaast voor akkoord te gaan met de volgende wijziging inzake de contributie Aangepast Sporten:
Training 1x per week: € 37,05 per kwartaal
Training 2x of meer per week: € 49,20 per kwartaal (hetzelfde bedrag als de wegatleten die ook 2x trainen).
Opmerkingen:
Er wordt afgestapt van indeling naar leeftijd en handicap. De indeling is gemaakt op basis van afname aantal trainingen per week.
Wij wijzen u er op dat de begroting impliceert dat er met ingang van het derde kwartaal van dit jaar een algehele contributieverhoging plaatsvindt van € 1,- per maand. De noodzaak van deze verhoging zal tijdens de vergadering namens het bestuur toegelicht worden door de penningmeester.
11. Rondvraag
12. Sluiting
Wij hopen velen van u te mogen begroeten op deze avond.
Het bestuur van AV Sprint
Ik dacht dat we het juist correct gedaan hadden: jaarrekening 2012 is de verantwoordelijkheid van het oude bestuur. Dat legt dan ook verantwoording hiervoor af. Begroting 2013 is een andere zaak. De begroting is opgesteld in nauw overleg met de aspirant-bestuursleden en zal ook door dit nieuwe bestuur gerealiseerd moeten worden. Het beleidsplan hebben we om dezelfde reden voor rekening gelaten van het nieuwe bestuur.Zij zullen het, als het opnieuw tegen het licht is gehouden, moeten realiseren. Dus wat is dan logischer dat zij de toelichting verzorgen? Ik vind de gedeelde verantwoordelijkheid voor de opstelling van een en ander ondergeschikt aan de verantwoordelijkheid voor de realisatie. Vandaar de gekozen volgorde tijdens de vergadering.
Bedankt overigens voor de waarderende woorden.
Harry van Raak, voorzitter AV.Sprint
Interessante agenda maar naar mijn mening formeel niet helemaal juist. Als ik het goed zie staat namelijk de verkiezing van een nieuw bestuur – overigens: alle hulde voor hetgeen de vertrekkende bestuursleden voor onze vereniging hebben betekend – gepland voor de behandeling van het strategisch beleidsplan en de begroting 2013. Maar het gaat hier nu juist om onderwerpen die vallen onder de verantwoordelijkheid van het huidige bestuur.
Het lijkt mij verstandig om de volgorde van de agendapunten te wijzigen en de verkiezing van het nieuwe bestuur in te plannen nadat de hierboven genoemde agendapunten aan de orde zijn gesteld. We moeten er toch niet aan denken dat ook op de eerstkomende vergadering om formele (om niet te zeggen: pietluttige) redenen niet tot besluitvoming zou kunnen worden overgegaan.
Rob van der Pas
De rennende raadsman